Kamu SM® Bilgilendirme

 

Kullanıcılarımızın Dikkatine

1 Ocak 2020 Tarihinden İtibaren Tüm Nitelikli Elektronik Sertifikalar, Eliptik Eğri Anahtarlarına Sahip Yeni NES Kök Sertifika Makamından Üretilecektir.

Mali Mühür Kullanıcılarının Dikkatine

Yeni Kilit Çözme Uygulamasıyla işlemleriniz artık çok daha kolay. https://mbireysel.kamusm.gov.tr/ adresinde bulunan Kilit Çözme Uygulaması güncellenmiştir.

Mali Mühür Başvuru Adımları

Mali Mühür Başvuru Adımları İçin tıklayınız.

Bilgi Sistemleri Ekipleri’nin Dikkatine

Bireysel Nitelikli Elektronik Sertifika İşlemleri için https://nesbireysel.kamusm.gov.tr adresimizde bulunan E-imzalı Giriş ve Kilit Çözme uygulamasında güncelleme yapılmıştır.
Bu kapsamda https://nesbireysel.kamusm.gov.tr adresindeki E-imzalı Giriş ve Kilit Çözme ekranlarında yapılacak işlemler için bazı tanımlamaların/erişimlerin verilmesi gerekmektedir. Ayrıntılı bilgi için lütfen tıklayınız.

Eliptik Eğrili Kökten Yayınlanan Zaman Damgası Hakkında

Kamu kurumları ile süregelen çalışmalar neticesinde, Eliptik Eğri algoritması ile üretilen yeni kök makamdan oluşturulan zaman damgası sunucusu da hizmet vermeye başlamıştır.
Yeni kök makamına tamamen geçiş gerçekleştirildikten sonra aksaklık yaşanmaması adına bu süreçte hata alan kullanıcıların, bilgi[at]kamusm.gov.tr mail adresine bildirimde bulunmaları önem arz etmektedir.

Kurum Personelinin Yapması Gerekenler

Kurum personelinin, Kamu Sertifikasyon Merkezinin vermiş olduğu nitelikli elektronik sertifikayı alabilmek için yapması gerekenler aşağıdaki gibidir. (Aşağıda kurumun www.kamusm.gov.tr/basvurular/nes/ sayfasındaki adımları tamamlayıp kurum personeli için sipariş açtırmasından sonraki aşama anlatılmaktadır)
  1. Kamu SM tarafından personelin mail adresine (kurumunuzun bize bildirmiş olduğu mail adresine) içerisinde "Başvuru Formu Erişim Parolası" olan bir mail gönderilir.
  2. Bu parola ile https://basvuru.kamusm.gov.tr adresinden kurum personeli Nitelikli Elektronik Sertifika Başvurusunu ( Islak İmzalı, Elektronik İmzalı veya Elektronik Onaylı olarak) yapar. Elektronik onay verme yardım dokümanı için tıklayınız.
  3. Elektronik imzalı veya e-onaylı yapılan başvurular Kamu SM sistemine otomatik olarak ulaşır ve süreç 5. Maddeden devam eder. Islak imzalı yapılan başvurularda kurum personeli başvuru sonucunda oluşan formu yazıcıdan çıkartır, imzalar ve kurumunda yetkili birime teslim eder.
  4. Kurum yetkilisi bu başvuru formunu Kamu SM'ye gönderir.
  5. Kamu SM, kendisine gönderilen başvuru formundaki bilgiler doğrultusunda kurum personelinin sertifikasını üretir ve personelin belirtmiş olduğu adrese gönderir. Kamu SM gönderi numarasını SMS ve e-posta ile personele bildirir. Kurum personeli kendisine teslim edilecek sertifikanın nerede olduğunu bu adresten takip edebilir.
  6. Sertifikasını teslim alan kurum personeli, Sertifikamı Aldım Ne Yapmalıyım? dokümanındaki adımları takip ederek, sertifikasını kullanmaya başlayabilir.