Nitelikli Elektronik Sertifika Yönergeleri

Yenileme Süreci

Yenileme süreci, sertifika süre bitimine 3 ay kala başlar. Kamu SM, sertifika sahiplerine kayıtlı e-posta adresi üzerinden bildirim yapar. Süre bitimi uyarı e-postası alan sertifika sahibi, yenileme başvurusu talebi için kurum e-imza sorumlularını bilgilendirir. Kurum sorumlusu Kurumsal Ek Başvuru Sürecini işleterek Kamu SM’ye yenileme talebinde bulunur.

Kamu SM, talep üzerine, süresi dolan sertifika sahiplerine içeriğinde başvuru parolası ve bağlantı bulunan bir e-posta gönderir. Bu bilgilerle elektronik ortamdaki başvuru formuna erişilir. Formu doldurup halen geçerli olan elektronik imza ile imzalanarak başvuru tamamlanır.

Sertifika süreniz bitmişse veya elektronik imzalı işlem yapamıyorsanız aynı işlemi ıslak imzalı olarak da gerçekleştirebilirsiniz.

Yeni sertifikalar, en erken önceki sertifika süresinin dolmasına 2 ay kala üretilebilir ve önceki sertifikanın süresi dolmadan kullanılamaz.

NES Süreçleri