Güvenli Sunucu Sertifikası (SSL) Başvurusu

Kamu SM sadece devlet kurumlarına OV SSL hizmeti vermektedir ve bu sebeple başvuru yapacak kurumların talepte bulunacakları alan adları uzantılarına kısıtlama getirilmiştir. Sertifika verilecek alan adları uzantıları ‘’gov.tr, k12.tr, pol.tr, mil.tr, tsk.tr, kep.tr, bel.tr, edu.tr, org.tr’’ olarak belirlenmiştir. Bunların dışındaki alan adları için SSL hizmeti verilememektedir.

Kamu SM den SSL Sertifikası talebinde bulunacak devlet kurumlarının yapacakları işlemler aşağıdaki gibidir. Başvuru adımlarına tıklanıldığında her adımda yapılması gereken işlemlerle ilgili detaylara ulaşılabilir.

  • Evrakların hazırlanması ve İstek Dosyasının Oluşturulması

  • Sipariş Açılması ve Ödeme Yapılması

    • Evrakların e-posta ile Kamu SM’ye ulaşmasından sonra siparişe istinaden ilgili devlet kurumunun evraklarda belirtilen e-posta adresine, siparişin açıldığına dair bilgilendirme e-postası gönderilir.
    • E-postayı alan kurum siparişin % 18 KDV’de dahil toplam bedelini Kamu SM Vakıfbank Kurum Ödemeleri sayfasından (Banka Şubeleri, İnternet Şube, Mobil Şube) vergi kimlik numarası ile sorgulama yaparak hesaba yatırır.
    • Ödemeler Kamu SM ‘ye ulaştığında işlemlere başlanacaktır.
  • SSL sertifikasının Gönderilmesi

    Gelen ödeme sonrası gerekli işlemler tamamlanıp SSL Sertifikası üretilerek kuruma e-posta ile gönderilir.