Kamu SM® Bilgilendirme

 

Kurumsal Şifreleme ve Elektronik Mühür Sertifikalarına İlişkin Usul ve Esaslar

Kurumsal Şifreleme ve Elektronik Mühür Sertifikalarına İlişkin Usul ve Esaslar yayınlanmıştır.
Kararı incelemek için tıklayınız.


Kamu SM SSL Kök sertifikası

Windows, Mac OS 10.14.2+, IOS 12.1.1+, Linux Ubuntu, Pardus (Debian 17.2+) ve Android 8.1+ işletim sistemlerinde çalışan,

  • Mozilla Firefox (v56.0+)
  • Google Chrome
  • Internet Explorer
  • Microsoft Edge
  • Opera
  • Yandex
tarayıcıları ile uyumlu olarak çalışmaktadır. SSL Fiyatlandırma ve Başvuru için tıklayınız.


Güvenli Sunucu Sertifikası (SSL) Başvurusu

Kamu SM sadece devlet kurumlarına OV SSL hizmeti vermektedir ve bu sebeple başvuru yapacak kurumların talepte bulunacakları alan adları uzantılarına kısıtlama getirilmiştir. Sertifika verilecek alan adları uzantıları ‘’gov.tr, k12.tr, pol.tr, mil.tr, tsk.tr, kep.tr, bel.tr, edu.tr, org.tr’’ olarak belirlenmiştir. Bunların dışındaki alan adları için SSL hizmeti verilememektedir.

Kamu SM den SSL Sertifikası talebinde bulunacak devlet kurumlarının yapacakları işlemler aşağıdaki gibidir. Başvuru adımlarına tıklanıldığında her adımda yapılması gereken işlemlerle ilgili detaylara ulaşılabilir.

  • Evrakların hazırlanması ve İstek Dosyasının Oluşturulması

    • Başvuru yapacak olan devlet kurumları tarafından aşağıdaki dokümanların bilgisayar ortamında eksiksiz doldurulması, imzalı ve kurum mühürlü/kaşeli (kurum mührü zorunludur) olarak hazırlanması, sonrasında taratılarak tek bir e-posta içerisinde rt.vog.msumak@iglib info1@kamusm.gov.tr rt.vog.msumak@2ofni'ye gönderilmesi ve asıl evrakların ise hemen TÜBİTAK KAMU SM Gebze adresine gönderilmesi gerekmektedir.
    • Ayrıca SSL sertifikası başvurusunda kullanılacak özel anahtarın üretimi mutlaka başvuru sahibi tarafından yapılmalı ve bu anahtar en az RSA 2048 bit uzunluğunda olmalıdır. Bu işlem sonucunda oluşan .csr uzantılı SSL İstek dosyası rt.vog.msumak@iglib info1@kamusm.gov.tr rt.vog.msumak@2ofni adresine gönderilmelidir.

      SSL İstek Dosyasının oluşturulması esnasında dikkat edilmesi gereken hususlar için tıklayınız.

  • Başvurunun Alınması

    Evrakların e-posta ile Kamu SM’ye ulaşmasından sonra siparişe istinaden ilgili kamu kurumunun evraklarda belirtilen e-posta adresine, siparişin açıldığına dair bilgilendirme e-postası gönderilir ve kurumdan istek dosyası talep edilir.

  • SSL sertifikasının Gönderilmesi

    Gerekli işlemler tamamlanıp SSL Sertifikası üretilerek kuruma e-posta ile gönderilir.

  • Faturalandırma

    Faturalandırma işlemi SSL üretimi tamamlandıktan sonra gerçekleştirilir.