Nitelikli Elektronik Sertifika Başvurusu
ÖNEMLİ: İlk defa Nitelikli Elektronik Sertifika başvurusunda bulunacak kurumların kullanacakları uygulamalar mevzuat gereği E-imza Uyum Değerlendirme denetiminden geçmelidir. Uygulamanız E-İmza Uyum Değerlendirme denetiminden geçmedi ise süreçler için tıklayınız
NES Başvuru Tipleri
Kamu SM elektronik sertifika başvurularını kurumsal olarak almaktadır. Kamu çalışanları nitelikli elektronik sertifika başvurularını bağlı bulundukları kurum aracılığı ile Kamu SM' ye yaparlar. Kişisel sertifika başvuruları kabul edilmemektedir. Kayıp/Çalıntı, PIN/PUK Bloke ve Donanım Arızası durumlarında kişilerin başvuruları kurum aracılığıyla alınıp ödemeleri bireysel olarak kabul edilebilmektedir.
- Kurumsal Başvuru
- İlk Başvuru
Kamu SM den ilk defa Nitelikli Elektronik Sertifika talebinde bulunacak kurumların yapacakları işlemler
- Ek Başvuru
Kamu SM ye daha önceden başvurmuş mevcut siparişi olan ya da yeni sipariş açtıracak olan kurumların yapacakları işlemler
- İlk Başvuru
- Bireysel Ödemeli Başvuru
Kayıp/Çalıntı, PIN Bloke vb. gibi nedenlerle sertifika ya da kart okuyucu ihtiyacı olan bireylerin yapacakları işlemler
Teklif
Teklif talep eden kurumlar için teklife gerek kalmadan işlem yapma ve genelgede bulunan açıklamalar için aşağıdaki linklere tıklanabilir.
-
KamuSM 'nin Kamu Kurum ve Kuruluşları için tek kaynak olması;
2004/21 Sayılı Başbakanlık Genelgesi’ nde tüm kamu ve kuruluşlarının aynı kurumsal sertifika yapısı altında toplanmasını hedefleyen, sadece kamu kurum ve kuruluşlarına kurumsal sertifikaların oluşturulmasını ve sertifika yaşam çevriminin yönetilmesini sağlayacak Kamu Sertifikasyon Yapısının kurulması ve işletilmesi görev ve sorumluluğu TÜBİTAK Kamu Sertifikasyon Merkezine verilmiştir. 2006/13 sayılı Genelge ile bilgi sistemlerinde elektronik imza altyapısını kullanacak kamu kurum ve kuruluşları ihtiyaç duydukları sayıda nitelikli elektronik sertifika temin etmek üzere Kamu SM’ye ön başvuruda bulunacaklardır. Genelge ile ilgili ayrıntılı bilgi için http://www.kamusm.gov.tr/dokumanlar/mevzuat linkinden kanun, yönetmelik ve genelgelere ulaşabilirsiniz.
-
Teklif almadan satın alma süreçlerinin gerçekleştirilmesi;
2004/21 Sayılı Başbakanlık Genelgesi ile kamu kurumlarının elektronik imza ihtiyaçlarını karşılama görevi sadece Kamu Sertifikasyon Merkezine verilmiştir. 4734 Kamu İhale Kanunu’ nun 3 üncü Maddesinin e bendini dayanak göstererek 22 nci maddesinin b bendine göre alımlarınızı gerçekleştirebilirsiniz. b bendine göre hazırlamanız gereken Tek Kaynak Formuna ilgili açıklamalarımızı yazıp Kamu SM Web Sitesi ndeki birim fiyatlarımız ile Piyasa Araştırma Formunuzu da doldurabilirsiniz. http://www.kamusm.gov.tr/urunler/nitelikli_elektronik_sertifika/fiyatlandirma.jsp sayfasından fiyatlarımıza ulaşabilirsiniz.
E-İmza Uyum Değerlendirme Süreci
E-İmza Uyum Değerlendirme talebinde bulunacak firma/kurumların yapacakları işlemler aşağıdaki gibidir. Başvuru adımlarına tıklanıldığında her adımda yapılması gereken işlemlerle ilgili detaylara ulaşılabilir.
-
Evrakların Hazırlanması
Uyum Değerlendirmeden geçmek için başvuru yapan firma/kurumlar tarafından aşağıda listesi verilen dokümanların imzalı ve kurum kaşeli olarak hazırlanıp taratılarak bilgi@kamusm.gov.tr'ye e-posta ile gönderilmesi , asıllarının ise TÜBİTAK KAMU SM Gebze adresine gönderilmesi gerekir.
- FORM-001-020 UYUM DEĞERLENDİRME TALEP FORMU
- Özel Firmalar için ödeme dekontu
Uyum Değerlendirme için gerekli olan ücret %18 KDV si ile birlikte Vakıfbank Gebze Şubesi IBAN TR 19 0001 5001 5800 7302 8234 68 nolu hesaba açıklama alanına vergi kimlik numarası yazılarak yatırılır.
Test için müşteri ofisinin zorunlu olduğu durumlarda firma/kurumun Ankara dışında olması durumunda en az iki TÜBİTAK BİLGEM Kamu SM personelinin ulaşım ve konaklama bedeli firma/kurum tarafından karşılanmalıdır.
-
Hazırlık paketinin gönderilmesi
Uyum Değerlendirme sürecinin başlatılabilmesi için sipariş işlemleri tamamlandıktan sonra kuruma Ön hazırlık paketi gönderilir.
-
Randevu alınması
Ön hazırlık süreci tamamlandıktan sonra kurum ile görüşüp uygun tarih belirlenerek değerlendirme işlemleri başlatılır.
Kurumsal İlk Başvuru
Kamu SM den ilk defa Nitelikli Elektronik Sertifika talebinde bulunacak ya da sipariş açtıracak kurumların yapacakları işlemler aşağıdaki gibidir. Başvuru adımlarına tıklanıldığında her adımda yapılması gereken işlemlerle ilgili detaylara ulaşılabilir.
-
Evrakların hazırlanması
İlk defa NES almak için başvuru yapacak kurumların;
- Kurumsal Taahhütname ve E-İmza Sorumlusu Taahhütnamesi' nin
- Kurumda imza yetkisi olan üst yetkili tarafından ıslak imzalı olarak imzalanmış, kaşelenmiş ve kurum mührü atılmış olarak taratılmış hallerinin,
- FRM.01.03_08 Nitelikli Elektronik Sertifika Başvuru Listesi' nin
- Excel formatındaki (.xls veya .xlsx uzantılı)halinin,
- Yetkilendirilmiş Kurum e-imza sorumlusu tarafından ıslak imzalı olarak imzalanmış ve kaşelenmiş olarak hazırlanıp taratılmış halinin,
bilgi@kamusm.gov.tr adresine tek bir eposta içerisinde kurum e-imza sorumluları tarafından gönderilmesi, asıllarının ise TÜBİTAK KAMU SM Gebze adresine gönderilmesi gerekir.
2004/21 sayılı Başbakanlık Genelgesi ile kamu kurumlarının elektronik imza ihtiyaçlarını karşılama görevi sadece Kamu Sertifikasyon Merkezi'ne verilmiştir. 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'nun 3. maddesinin E bendini dayanak göstererek 22. maddenin B bendine göre satınalmalar teklif almadan gerçekleştirilebilir. Detaylı açıklama için buraya tıklayınız. - Kurumsal Taahhütname ve E-İmza Sorumlusu Taahhütnamesi' nin
-
Başvuru e-postasının gönderilmesi
Kamu SM, FRM.01.03_08 Nitelikli Elektronik Sertifika Başvuru Listesi'nde belirtilen kişilerin e-posta adreslerine başvurularını yapacakları e-posta’ yı gönderir.
-
Başvuru formunun hazırlanması
Üç şekilde yapılabilir.
- Islak İmzalı olarak form gönderilmesi;
- Kurum Personelinin geçerli bir Nitelikli Elektronik Sertifikası yoksa, başvurusunu ıslak imzalı başvuru arayüzünden tamamlayıp, çıktısını alıp ıslak imzalı olarak Kurum e-imza sorumlusuna teslim eder veya posta yolu ile Kamu SM’ ye kendisi iletir.
- E-İmzalı olarak form gönderilmesi;
- Kurum Personelinin geçerli bir Nitelikli Elektronik Sertifikası varsa, başvurusunu e-imzalı başvuru arayüzünden tamamlar. (E-imzalı başvurularda formun ıslak imzalı olarak gönderilmesine gerek yoktur.)
- E-onay vererek form gönderilmesi;
- Kurum Personelinin geçerli bir sertifikası varsa veya daha önceden Online İşlemler adresinden giriş yaparak bir kere e-onay verme işlemi gerçekleştirdiyse kişinin bundan sonra yapacağı tüm NES taleplerinde ıslak imzalı veya e-imzalı form doldurmasına gerek kalmayacaktır. Formu web üzerinden doldurup e-onaylı başvuru arayüzü seçeneğini kullanması durumunda form Kamu SM sistemlerine otomatik olarak ulaşacaktır.
- Islak İmzalı olarak form gönderilmesi;
-
Islak İmzalı formların Kamu SM'ye gönderilmesi
Islak imzalı NES Başvuru Formlarını Kamu SM' ye posta yolu ile gönderilir. E-imzalı veya e-onaylı başvurularda formun ıslak imzalı olarak gönderilmesine gerek yoktur.
-
Nitelikli Elektronik Sertifikalar'ın teslimatı
Kamu SM' ye ulaşan ıslak imzalı, e-imzalı veya e-onaylı NES Başvuru Formlarına istinaden Nitelikli Elektronik Sertifikalar üretilerek kurye ile personellerin başvuru formunda bildirdiği adreslerine gönderilir. Kişinin kendisine kimlik teyidi sonucunda teslim edilir.
-
Faturalandırma Süreci
Üretilen sertifikalar kuruma faturalandırılır.Kurum yasal süreç içerisinde Kamu SM Vakıfbank Kurum Ödemeleri sayfasından (Banka Şubeleri, İnternet Şube, Mobil Şube) vergi kimlik numarası ile sorgulama yaparak ilgili ödemeyi hesaba yatırır.
Kurumsal Ek Başvuru
Kamu SM' ye daha önceden başvurmuş mevcut siparişi olan kurumların yapacakları işlemler aşağıdaki gibidir. Başvuru adımlarına tıklanıldığında her adımda yapılması gereken işlemlerle ilgili detaylara ulaşılabilir.
-
Evrakların Hazırlanması
İki farklı şekilde yapılabilir.
- Islak İmzalı
Niltelikli Elektronik Sertifikası olmayan kurum e-imza sorumluları tarafından ; FRM.01.03_08 Nitelikli Elektronik Sertifika Başvuru Listesi'nin,
- Excel formatında (.xls veya .xlsx uzantılı) bilgi@kamusm.gov.tr'ye e-posta ile gönderilmesi,
- Islak imzalı ve kurum kaşeli olarak hazırlanıp taratılarak bilgi@kamusm.gov.tr'ye e-posta ile gönderilmesi,
- Islak imzalı ve Kurum kaşeli aslının ise TÜBİTAK KAMU SM Gebze adresine gönderilmesi gerekir.
- E-imzalı
Niltelikli Elektronik Sertifikası olan kurum e-imza sorumluları tarafından ; FRM.01.03_08 Nitelikli Elektronik Sertifika Başvuru Listesi'nin
- Nitelikli Elektronik Sertifikası ile imzalanıp, oluşan e-imzalı dosyanın (.p7s uzantılı) bilgi@kamusm.gov.tr ye e-posta ile gönderilmesi gerekir. (https://yazilim.kamusm.gov.tr/'den indirebileceğiniz İMZAGER programı ile elektronik imza atabilirsiniz. )
E-imzalı başvurularda, listenin ıslak imzalı ve kurum kaşeli gönderilmesine gerek yoktur.
- Islak İmzalı
-
Başvuru e-postasının gönderilmesi
Kamu SM, FRM.01.03_08 Nitelikli Elektronik Sertifika Başvuru Listesi'nde belirtilen kişilerin e-posta adreslerine başvurularını yapacakları e-posta’ yı gönderir.
-
Başvuru formunun hazırlanması
Üç şekilde yapılabilir.
- Islak İmzalı olarak form gönderilmesi;
- Kurum Personelinin geçerli bir Nitelikli Elektronik Sertifikası yoksa, başvurusunu ıslak imzalı başvuru arayüzünden tamamlayıp, çıktısını alıp ıslak imzalı olarak Kurum e-imza sorumlusuna teslim eder veya posta yolu ile Kamu SM’ ye kendisi iletir.
- E-İmzalı olarak form gönderilmesi;
- Kurum Personelinin geçerli bir Nitelikli Elektronik Sertifikası varsa, başvurusunu e-imzalı başvuru arayüzünden tamamlar. (E-imzalı başvurularda formun ıslak imzalı olarak gönderilmesine gerek yoktur.)
- E-onay vererek form gönderilmesi;
- Kurum Personelinin geçerli bir sertifikası varsa veya daha önceden Online İşlemler adresinden giriş yaparak bir kere e-onay verme işlemi gerçekleştirdiyse kişinin bundan sonra yapacağı tüm NES taleplerinde ıslak imzalı veya e-imzalı form doldurmasına gerek kalmayacaktır. Formu web üzerinden doldurup e-onaylı başvuru arayüzü seçeneğini kullanması durumunda form Kamu SM sistemlerine otomatik olarak ulaşacaktır.
- Islak İmzalı olarak form gönderilmesi;
-
Islak İmzalı formların Kamu SM'ye gönderilmesi
Islak imzalı NES Başvuru Formlarını Kamu SM' ye posta yolu ile gönderilir. E-imzalı veya e-onaylı başvurularda formun ıslak imzalı olarak gönderilmesine gerek yoktur.
-
Nitelikli Elektronik Sertifikalar'ın teslimatı
Kamu SM' ye ulaşan ıslak imzalı, e-imzalı veya e-onaylı NES Başvuru Formlarına istinaden Nitelikli Elektronik Sertifikalar üretilerek kurye ile personellerin başvuru formunda bildirdiği adreslerine gönderilir. Kişinin kendisine kimlik teyidi sonucunda teslim edilir.
-
Faturalandırma Süreci
Üretilen sertifikalar kuruma faturalandırılır.Kurum yasal süreç içerisinde Kamu SM Vakıfbank Kurum Ödemeleri sayfasından (Banka Şubeleri, İnternet Şube, Mobil Şube) vergi kimlik numarası ile sorgulama yaparak ilgili ödemeyi hesaba yatırır.
Bireysel Ödemeli Başvuru
Kullanıcıdan kaynaklı donanım arızası, PIN-PUK blokesi, kimlik bilgisi güncellemesi ve Kayıp-Çalıntı gibi durumlarda, sertifika ve kart okuyucu ücreti bireyler tarafından ödenecek ise başvuru aşağıdaki şekilde alınır. Başvuru adımlarına tıklayarak gerekli işlemlerle ilgili detaylara ulaşabilirsiniz.
Donanım arızası, PIN-PUK blokesi, kimlik bilgisi güncellemesi, Kayıp/Çalıntı gibi durumlarda 444 5 576 numaralı Kamu SM çağrı merkezine ulaşarak iptal ettiriniz. İptal ettirilmeyen sertifika ile iligli yaşanabilecek durumlardan Kamu SM sorumlu değildir.
-
Kurum Sertifika Temsilcisinden Bilgi Alınması
Kurum sertifika temsilcisi ile görüşerek hangi ürün ya da ürünleri talep etmeniz gerektiğini öğreniniz. (Yanlış alınan/verilen bilgiden KAMU SM sorumlu değildir.)
-
Ödeme Yapılması ve Sipariş Açılması
- Kurum sertifika temsilcinizin hazırladığı e-imzalı/ ıslak imzalı ve kurum mühürlü FRM.01.03_08 Nitelikli Elektronik Sertifika Başvuru Listesi'ni bilgi@kamusm.gov.tr ye gönderdikten sonra sipariş açılır.
- Siparişe istinaden ilgili kişinin listede belirtilen e-posta adresine başvuru e-postası gönderilir.
- E-postayı alan kişi talep edilen ürünün KDV dahil bedelini Kamu SM Vakıfbank Kurum Ödemeleri sayfasından (Banka Şubeleri, İnternet Şube, Mobil Şube) TC kimlik numarası ile sorgulama yaparak hesaba yatırır.
-
Bireysel Başvuru Formunun İletilmesi
Sipariş açılmasının ardından sistemlerimizde kayıtlı e-posta adresinize Nitelikli Elektronik Sertifika Başvuru Formu bağlantısını içeren bir ileti gönderilir. Bu bağlantıya tıklayarak,
- Geçerli nitelikli elektronik sertifikanız varsa;
Nitelikli Elektronik Sertifika Başvuru Formu'nu e-imzalı başvuru arayüzünden tamamlayınız. (E-imzalı başvurularda formun ıslak imzalı olarak gönderilmesine gerek yoktur.)
- Geçerli nitelikli elektronik sertifikanız yoksa;
Nitelikli Elektronik Sertifika Başvuru Formu'nu ıslak imzalı başvuru arayüzünden tamamlayıp, çıktısını ıslak imzalı olarak kurum sertifika temsilcisine teslim ediniz. Kurum sertifika temsilcisinin ıslak imzalı başvuru formunuzu Kamu SM'ye iletmesiyle üretim süreci başlar.
- Önceden E-onay verilmişse;
Nitelikli Elektronik Sertifika Başvuru Formu'nu e-onaylı başvuru arayüzünden tamamlayınız. (E-onay verilen başvurularda formun ıslak imzalı olarak gönderilmesine gerek yoktur. E-onay vermek için Online İşlemler sayfamızı ziyaret edebilirsiniz)
- Geçerli nitelikli elektronik sertifikanız varsa;